5 činjenica o meni koje niste znali

naslov

Kada bih sebe trebao nekome opisati u pet riječi, lista bi bila zaista preduga. Iako nemam problema predstaviti se drugim ljudima bilo na našem ili stranom jeziku, pisana riječ je ipak bolje sredstvo u mnogo slučajeva nego li jezik. Možda ste se neke stvari pitali o meni, možda Vas ja pretjerano i ne zanimam, ali evo pet činjenica o meni koje sigurno niste znali a možda su vas interesovale. Uživajte.

1.  Diplomirani sam bačelor arheologije

 

Uvijek su me privlačile drevne civilizacije, historija i dokumentarci koje sam znao satim gledati i odakle sam uvijek nešto novo saznao o nama, kako smo živjeli hiljadama godina unazad prije tehnologija itd.  Sad će skoro godinu dana kako sam završio arheologiju na Filozofskom fakultetu u Sarajevo i to sa tezom: ‘ Doba helenizma na tlu ilirskih Daorsa‘. Iako sam studirao nacionalnu arheologiju, moj primarni interes je Stari Bliski Istok gdje se posebno bavim periodom Velesila na Starom Bliskom Istoku tijekom 14. stoljeća prije Krista sve do kolapsa Kasnog Brončanog doba oko 1200. godine prije Krista.

 

2. Diplomirani arheolog a radim kao referent nabavke

 

Po završetku studija, imao sam priliku da sam konkurisao za posao terenskog arheologa na Visočkim piramidama u sklopu fondacije ‘Bosanska piramida Sunca’. Spletom okolnosti i po završetku konkursa, posao nisam dobio ali sam cio kompleks arheološkog parka u Visokom obišao uključujući i tunele što je za mene bilo iskustvo kojeg ću se rado sječati.

Stvar je ta što sam za kratko vrijeme dobio poslovnu priliku u firmi Saplast d.o.o, bh. lideru u proizvodnji PVC i ALU otvora i fasada; nakon samo 6 mjeseci, stekao sam niz poslovnih kontakata gdje redovno radim kao referent nabavke sa nekim od najuspješnijih firmi građevinske industrije, PVC i ALU sistema, sistema za roletne među kojima je Čerubini u Italiji, PressGlass, proizvođać stakala broj 1, Kristal – Vitez, RH Trade okovi za PVC i ALU, Kovinoplastika, Kovostroj i drugi. Svoje sam iskustvo u Saplast-u također podijelio i na društvenoj mreži LinkedIn nedavno kroz članak na temu: ‘Ja, referent nabavke gdje sam želio podijeliti sa svima kako je to stvarno biti referentom nabavke.

3. Autor sam naučno-istraživačkog rada

 

Pošto uživam u arheologiji i historiji Starog Bliskog Istoka, prije dvije godine započeo sam rad na temu: ‘ Asirska izaslanstva u Egiptu u kontekstu diplomatskih korespondencija‘ gdje sam rasravio i opisao odnos velike i moćne Asirije sa faraonskim Egiptom kroz nekoliko diplomatskih pisama koje su arheolozi otkrili u Amarni, drevnoj prijestolnici Egipta sagrađenoj za doba faraona Eknatona u 13. stoljeću prije Krista.

Rad je trajao skoro dvije pune godine a sastoji se od 34. strane te je dostupan odnedavno i na mom zvaničnom Academia.edu profilu. Mentor pri izradi ovog rad mi je bio moj uvaženi prof. dr. Adnan Kaljanac sa katedre za Arheologiju, Filozofskog fakulteta u Sarajevu. Ujedno je ovo bio moj prvi samostalni naučno-istraživački rad što je za mene veliki ponos.

 

4. Uživam u čitanju historije o drevnim civilizacijama, mitovima i legendama svijeta

 

Veoma često, kada god imam slobodnog vremena, čitam o historiji i arheologiji starog Bliskog Istoka koja me zaista mnogo zanima i interesuje jer se uvijek ima što za pročitati. Većinu informacija pronalazim koristeći Google Books te unaprijed poznate autore kao što je Amelie Kurt koja je autorica izvanredna tri toma: ‘History of the Ancient Near East – 3000 B.C – 323. BC‘, zatim je tu i Trevor Bryce sa svojom knjigom: ‘Letters of the Great Kings‘ u kojoj donosi set prepiski i pisama kraljeva na starom Bliskom Istoku tijekom 14. stoljeća prije Krista.

Tu su i Mitovi i legende Keltskog svijeta koji na jedinstven način čitaoca upoznaju sa bogovima i božicama starih Kelta, zvijerima koji su lutali i vrebali magičnim i ukletim šumama, legendarnim ratnicima kao što je kralj Artur i njegov čarobnja Merlin, Kukulain, legendarni Keltski heroj kojeg historičari još nazivaju i Keltskim Ahilom i mnogi drugi. Ponešto znam i o civilizacijama Mezoamerike kao što su Maje, Asteci, Tolteci, Olmeci i njihovi gradovi kao što je Teotihuacan, Palenque, Tikal, Kalakmul, Kopan, Tenočitlan, Čičen Itza i mnogi drugi.

5. Dopisnik sam i kolumnist za BUKA magazin

 

Za sebe mogu reči da sam univerzalan ili što bi se reklo: ‘U sve se miješam’. Od nedavno sam dopisnik i saradnik Banjalučke BUKA-e, izuzetno uspješnog portala koji bilježi na desetine hiljada posjeta dnevno. Do sada sam objavio nekoliko svojih članaka, većinom su to kritike na političku svakodnevnicu, odlazak mladih ljudi iz naše zemlje, stanje u društvu i socio-ekonomske prilike u kojoj se naša zemlja nalazi. Pored ovih, moguće je pronaći i člane iz arheologije pa sam upravo na BUKA portalu objavio svoj debitantni članak na temu: ‘Tajna kineskog cara – Šta krije najveća grobnica na svijetu?’ gdje sam raspravio misteriju grobnice prvog Kineskog cara Ćin Ši Huangdija i misterije najvećeg mauzoleja na zemlji.

________

Naredni put možete očekivati članak: ‘Mojih pet stavova o Bosanskim piramidama – šta stvarno kriju šume u Visokom?’. Ukoliko Vam se dopao ovaj članak, podijelite ga na društvevnim mrežama, komentari i kritike su dobro došle a iste ostavite dole ispod ovog teksta. Toliko od mene za sada i do čitanja.

About Amar Tufo

My name is Amar Tufo. I'm 27-years old. Currently I'm hold bachelor degree of archaeology. Experienced Linux user and blogger, writer and future Linux system administrator.
This entry was posted in tekstovi. Bookmark the permalink.

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.