Moji utisci Linux administration Udemy kursa i neki savjeti

 

IMAGE4

Prošao je moj prvi mjesec kako sam na Udemy-u kupio sjajan Linux pripremni kurs pod nazivom: ‘Learn Linux administration and super-charge your career‘ koji nudi cjelokupnu i samostalnu pripremu za Linux LPIC-1. Ovaj kurs koji inače košta oko $194 što je oko 333.89 KM, na sniženjima je oko $11.99 te sam iskoristio tu posebnu priliku te ugrabio ovaj kurs. Međutim, iako je instruktor ovog kursa stručnjak sa više od dvadeset godina iskustva u Linux-u, evo nekoliko korisnih savjeta koje biste trebali imati na umu ukoliko se odlučite na samostalnu pripremu za Linux LPIC-1.

1. Obavezno provjerite pozitivnu ocjenjenost kursa prilikom kupovine na Udemy-u

Screenshot_2019-03-01_18-17-22

Ovaj kurs je bio jeftin jer je u pitanju snjiženje te specijalna ponuda Udemy platforme kada je riječ o Linux kursevima. Puno toga se nudilo i prema svom nivou znanja kojeg sam imao, pogledao sam da ovaj kurs ima pozitivnu ocjenu oko 4.4 što možete vidjeti na gornjoj slici.

2. Provjerite detaljan opis kursa i kome je on namjenjen?

Ovo će neki od vas preskočiti ali je ovo jako bitan segment kada se odlučite na samostalnu pripremu za bilo koju oblast koju kupujete preko Udemy platforme. Kao što sam već rekao pod rednim brojem jedan, mnogi kursevi u opisu će Vam reči kako su namjenjeni apsolutnim početnicima a jednom pošto kurs kupite, tijekom samostalnog učenja ćete naiči na velik broj nejasnih termina jer nemate dovoljno znanja da pratite isti kurs.

U slučaju kursa ‘Learn Linux administration and super-charge your career‘ student mora imati osnovno predznanje o Linux-u kao što je:

  • razumijevanje termina Linux – GNU/Linux,
  • poznavanje Linux filesystem hijerarhije,
  • kretanje kroz direktorije upotrebom osnovnih komandi (pwd, cp, dd, du, df, rm, tar, man, less, tail, more, ls),
  • osnovno poznavanje permisija nad datotekama i direktorijima kroz upotrebu chmod, chown, chgrp
  • osnovno upravljanje korisnicima i korisničkim nalozima kroz kreiranje custom korisničkih naloga komandom useradd, razumijevanje datoteke /etc/passwd, /etc/shadow, /etc/profile, /etc/sudoers
  • osnovno razumijevanje upravljanja procesima kroz /proc, upotreba komande ps, top, pipe and grepping procesa, upotreba komande kill
  • upravljanje system log porukama, čitanje i prikazivanje boot poruka kroz dmesg, boot.log te rsyslog.d itd.

Neki od vas će reči kako je ovo početniku nebitno, ali ako se odlučite na kupovinu ovakvog tipa kursa kojeg sam ja kupio, onda morate poznavati gore navedene osnove kako biste uspješno pratili kurs. Iako imam jako dobre osnove Linux-a te mogu slobodno reči kako vladam gore navedenim znanjem, vjerujte da u ovom kursu kojeg sam kupio, ima dosta stvari koje su površno i nedovoljno objašnjenje jer se instruktor vodi time kako studenti to znaju i nema potrebe za detaljnjim objašnjavanjem, dok s druge strane želi Vas natjerati na samostalno istraživanje o temi kako biste je bolje razumjeli. Dakle, ovaj kurs nije namjenjen početnicima te je predznanje neophodno.

3. Prije kupovine provjerite utiske korisnika istog kursa

Većina vas se zaleti i ne upozna se dovoljno sa kursom te samo kupi kurs misleći da imaju znanje te da se mogu nositi sa gradivom koje kurs nudi. Bitno je znati šta kurs nudi, šta ćete to savladati, šta kada jednom završite kurs te kakvi su utisci prijašnjih korisnika po pitanju kursa i njenog instruktora. Kurs ‘Learn Linux administration and supercharge your career’ nudi sljedeće teme koje se obrađuju i koje ćete savladati.

Screenshot_2019-03-01_18-42-28

Nakon što sam detaljno pročitao ono što ovaj kurs nudi, onda sam pogledao utiske ljudi koji su prije koristili i prošli ovaj kurs. Utisci su sljedeći.

Screenshot_2019-03-01_18-43-55

Vidimo iz priložene slike da su utisci o ovom kursu itekako pozitivni te da je instruktor zaista predan stručnjak koji prenosi svoje znanje na druge. U kontekstu moje konstatacije kako kurs nije za početnike te da su osnove poznavanja Linux-a neophodne, ja navodim utiske Udemy studenta po imenu Alan Derrick koji kaže.

Screenshot_2019-03-01_18-47-08

Možete  iz teksta pročitati kako je Alan već prije pohađao dva Linux kursa u školi a da je ovim kursom utvrdio svoje prethodno znanje te na kraju prošao test koji mu je donjeo posao.

4. Kakvi su moji utisci i šta vam  ja kao Udemy student mogu savjetovati?

Moje znanje nije veliko, iako imam jako dobre osnove i radio sam i ranije na fakultetu na održavanju Linux računara, mogu konstatovati da ovaj kurs zaista nije za početnike te su dobre predosnove neophodne za rad s ovim kursom. S druge strane, instruktor je velik stručnjak ali su neke teme tako površno obrađene te instruktor po imenu Jason Cannon zaista brzo prelazi određene stvari za koje su meni bile potrebne detalje. Primjera radi, Linux booting proces je dosta važan i prva je tema ovog kursa koju je instruktor dosta površinski prešao pa sam ja koristio YouTube tutorial ‘Understanding the Linux boot process‘ objavljen na YouTube kanalu CompTIA instuktora Professor Messer.

Tu sam butanje Linux-a dosta bolje razumio nego što je to objašnjeno u kursu. Drugo, upravljanje system porukama te razumijevanje boot.log datoteke u svrhu poruka tijekom butanja koje su u ovom dosta slabo objašnjenje pa sam također koristio YouTube tutorial ‘Linux LPIC-1 102 – System logging‘ kojeg pruža kanal The Urban Penguin. U pomenutom tutorialu su u detalje objašenjene sve poruke koje se pojave tijekom butanja, svrha boot.log datoteke i kako ju čitati komandom less, more, ili tail. Svrha syslog datoteke, log rotacija tipa syslog.1.gz, syslog.2.gz što je jako važno kroz razmuijevanje datoteke rsyslog.d itd.

Kao što vidite, neke su teme jako površno obrađene pa savjetujem svakako da koristite i druge raspoložive on-line tutorijale kako biste što bolje razumjeli lekciju koja se obrađuje jer bez obzira koliko je vaše znanje, na testu mogu biti sasvim banalna pitanja iz određene teme koju lekcija ne pominje detaljno. Stoga vam preporučujem listu sljedećih korisnih knjiga te on-line referenci koje Vam itekako mogu dobro koristiti.

5. Bibliografske reference i on-line izvori

Što se tiće bibliografskih referenci, ja ću ovdje da vam preporučim sljedeće jako korisne knjige iz Linux administracije koje će Vam poslužiti u savladavanju i razumijevanju najbitnijih dijelova za Linux LPIC-1 101 te 102 test.

  • Nash, Angie – Nash, Jason (2001)

         LPIC-1 Certification Bible

       © Hungry Minds Inc, New York, USA

  • Smith, W. Roderick (2013)

   LPIC-1: Linux Professional Institute Certification               Study Guide – Third Edition –

     © John Wiley & Sons Inc, Indianapolis, Indiana

  • Matobek, Dennis – Turnbull, James – Lieverdink, Peter (2017)

    Pro Linux System Administration

     © Apress, California

  • Hunger, Steve (2001)

    Debian GNU/Linux Bible

     © Hungry Minds Inc, New York, USA

  • Smith, W, Roderick (2010)

   CompTIA Linux + Complete Study Guide – Exam 101 –       102

    © John Wiley & Sons Inc, Indianapolis, Indiana

 

On-line reference

[1] Learn Linux 101: A roadmap for Linux LPIC-1 – by IBM

https://developer.ibm.com/tutorials/l-lpic1-map/

[2] LPIC-1 Linux system administrator – by Urban Penguin

https://www.theurbanpenguin.com/lpi-training-from-theurbanpenguin/lpic-1-linux-server-professional/

[3] The Linux documentation project guides

https://www.tldp.org/guides.html

[4] CompTIA Linux LPIC – by Professor Messer 

https://www.youtube.com/user/professormesser/featured

About Amar Tufo

My name is Amar Tufo. I'm 27-years old. Currently I'm hold bachelor degree of archaeology. Experienced Linux user and blogger, writer and future Linux system administrator.
This entry was posted in Linux administration and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.